Infantil
Primària
ESO
Postobligatoris
(16 anys o més)
IMPORTANT: Per limitació pressupostària, de tots els tallers que sol·liciteu de l'àrea de salut i educació emocional gestionats pel departament de Sanitat i Salut Pública de l'Ajuntament d'Igualada, se us en concedirà màxim un per cada grup i línia.
DESCRIPCIÓ:
L'autoestima a les xarxes socials. Construïm la nostra identitat a través d'allò que diem a les xarxes socials sobre nosaltres mateixes: la foto de perfil que escollim, com ens presentem, les imatges (fotos i vídeos) que pugem. Les opinions i la informació que publiquem... L'altra cara de la moneda és que la nostra identitat digital també està formada per tot allò que es pot trobar de nosaltres a la xarxa (dades personals, imatges, vídeos, preferències, informació acadèmica, comentaris que altres persones han fet sobre nosaltres...).
De vegades, la necessitat de compartir tot allò que fem, o per voler aconseguir més popularitat, pot fer que ens arrisquem més a trencar les barreres de la intimitat i sobreexposar el nostre jo. Preguntes com: Què és el que ens aporten les xarxes socials? O som el que publiquem? Són compartides en aquest taller tan necessari a l'actualitat.
En funció del grup-classe, els continguts d’aquest taller s’adaptaran a les necessitats i interessos de l’alumnat i del professorat.
OBJECTIUS:
▪ Potenciar un esperit crític en relació a la distorsió de la imatge existent a les xarxes socials.
▪ Fomentar actituds i comportaments positius i saludables.
▪ Adquirir eines per destacar aspectes positius com individu en detriment dels defectes que afecten negativament en la vàlua personal.
▪ Relacionar la identitat digital amb l'autoestima.
PROGRAMA:
1. Identificar incongruències entre la identitat individual i la digital.
2. Valorar la forma d'exposar-se a les xarxes.
3. Despertar una mirada crítica sobre l'ús de les xarxes socials a l'adolescència.
4. Aprendre què és l'autoconcepte i l'autoimatge.
5. Analitzar els efectes de la informació rebuda per xarxes a la nostra autoestima.
6. Ser crítics amb la credibilitat d'allò que veiem a les xarxes.